АНКЕТА «За що я люблю казку?»
1. Навіщо люди створюють казки?
2. Назвіть вашу улюблену казку?
3. Чому вона вам подобається?
4. Назвіть вашу нецікаву казку?
5. Що відштовхує вас в цій казці?
6. Хто вас приваблює більше негативні або позитивні герої?
7. Складали ви коли-небудь казки?
8. Чи хотіли ви змінити хід подій у вашій улюбленій казці?
9. Які почуття ви відчуває, коли читаєте казку?
10. Хотіли б ви стати учасником створення збірки казок?
1. Навіщо люди створюють казки?
2. Назвіть вашу улюблену казку?
3. Чому вона вам подобається?
4. Назвіть вашу нецікаву казку?
5. Що відштовхує вас в цій казці?
6. Хто вас приваблює більше негативні або позитивні герої?
7. Складали ви коли-небудь казки?
8. Чи хотіли ви змінити хід подій у вашій улюбленій казці?
9. Які почуття ви відчуває, коли читаєте казку?
10. Хотіли б ви стати учасником створення збірки казок?
Обробка анкет
• З 15 опитаних осіб з'ясувати: кількість людей, які дали позитивні і негативні відповіді на питання 2, 4, 6, 7, 8, 10.
• На основі найбільш популярних відповідей на питання 1, 3, 5, 9 зробіть висновок.
• Що цікавого і незвичайного ви почули в ході опитування?
• Який питання викликало труднощі при відповіді? Як ви думаєте, чому?
• Загальний висновок по анкеті
Вчимося творити
ГРА 1
«Перебріхування казок»
Суть гри: нарочито перебріхувати сюжет: імена героїв, колір одягу (їли він розпізнавальний ознака), соціальний стан і т.д. Завдання слухають побачити ці зміни і оголосити.
Наприклад: Жила- була дівчинка, яку звали Жовта шапочка ... Покликав її тато і ... говорить: піди-но до тітки Поліни і віднеси їй ...
Суть гри: нарочито перебріхувати сюжет: імена героїв, колір одягу (їли він розпізнавальний ознака), соціальний стан і т.д. Завдання слухають побачити ці зміни і оголосити.
Наприклад: Жила- була дівчинка, яку звали Жовта шапочка ... Покликав її тато і ... говорить: піди-но до тітки Поліни і віднеси їй ...
ГРА 2
«Червона шапочка на вертольоті»
Суть гри: Введення в звичний хід розповіді нового несподіваного героя.
Наприклад: У лісі під час бесіди вовка і Червоної шапочки з'являється вертоліт! Як розвернутися події далі?
Суть гри: Введення в звичний хід розповіді нового несподіваного героя.
Наприклад: У лісі під час бесіди вовка і Червоної шапочки з'являється вертоліт! Як розвернутися події далі?
ГРА 3 Казки
«навиворіт»
Суть гри: варіант перебріхування казок, але більш глибокий і істотний. Змінюється внутрішня характеристика героїв.
Наприклад: Червона шапочка зла, а вовк добрий ... Як розвинуться події?
Суть гри: варіант перебріхування казок, але більш глибокий і істотний. Змінюється внутрішня характеристика героїв.
Наприклад: Червона шапочка зла, а вовк добрий ... Як розвинуться події?
ГРА 4 «А що
було потім?»
Суть гри: А потім, що було? Запитує дитина після закінчення казки. Можна вводити один новий елемент перед кінцівкою і показати, як розвернутися події потім, можна придумати кінцівку традиційному сюжету казки.
Наприклад: Попелюшка і після того, як вийшла заміж не розлучилася зі своїми звичками. Природно, що така дружина Принцу набридла.
Суть гри: А потім, що було? Запитує дитина після закінчення казки. Можна вводити один новий елемент перед кінцівкою і показати, як розвернутися події потім, можна придумати кінцівку традиційному сюжету казки.
Наприклад: Попелюшка і після того, як вийшла заміж не розлучилася зі своїми звичками. Природно, що така дружина Принцу набридла.
ГРА 5 Салат
з казок
Суть гри: збираються герої різних казок, придумується новий сюжет. Або ж, в традиційну казку вводяться різні герої і тоді, в певний момент, сюжет змінює свій напрямок.
Наприклад: Червона шапочка зустрічає в лісі не вовка, А Хлопчика - с- Пальчик з сімома богатирями.
Суть гри: збираються герої різних казок, придумується новий сюжет. Або ж, в традиційну казку вводяться різні герої і тоді, в певний момент, сюжет змінює свій напрямок.
Наприклад: Червона шапочка зустрічає в лісі не вовка, А Хлопчика - с- Пальчик з сімома богатирями.
ГРА 6 Казка
калька
Суть гри: Береться гола схема казки і придумуються нові герої, обставини, час і т.д.
Наприклад: «А» заблукала в «Б». На шляху зустріла «В». А там побачила «с», «м,« і ». Все це спробувала, але не заспокоїлася. Перейшла до «Ц», «у», «до». Виявилося мало взялася за «ф», «и», «в». І тут з'явилися ...
Суть гри: Береться гола схема казки і придумуються нові герої, обставини, час і т.д.
Наприклад: «А» заблукала в «Б». На шляху зустріла «В». А там побачила «с», «м,« і ». Все це спробувала, але не заспокоїлася. Перейшла до «Ц», «у», «до». Виявилося мало взялася за «ф», «и», «в». І тут з'явилися ...
Тест
1. Казка -
це
• Вигадана розповідь, небувала і навіть нездійсненна повість, сказання.
• Жанр літератури, що має фантастичний сюжет і чіткий розподіл на позитивних і негативних героїв
• Рід літератури, в основі якого внутрішній світ автора
2. Види казок:
• Побутові, чарівні
• Соціально-побутові, чарівні, казки про тварин
• Байки, міфи, загадки
3. Письменники - казкарі:
• Х.К. Андерсен, Ш. Перро, брати Грімм
• брати Грімм, А.С. Пушкін, І.С. Крилов
• Х.К. Андерсен, Ш. Перро, А.С. Пушкін
4. «Сірий вовк добрий, а бабуся зла ...» - це основа для гри
• «перебріхування» казок
• Казки «навиворіт»
• А що було потім?
5. В основі казки-кальки лежить
• Структура вихідної казки
• Поєднання героїв різних казок
• Додавання нового предмета в розповідь
6. Жанри усної народної творчості….
7. Традиційні елементи казки….
10. Народні казки (напишіть три варіант відповіді)
• Вигадана розповідь, небувала і навіть нездійсненна повість, сказання.
• Жанр літератури, що має фантастичний сюжет і чіткий розподіл на позитивних і негативних героїв
• Рід літератури, в основі якого внутрішній світ автора
2. Види казок:
• Побутові, чарівні
• Соціально-побутові, чарівні, казки про тварин
• Байки, міфи, загадки
3. Письменники - казкарі:
• Х.К. Андерсен, Ш. Перро, брати Грімм
• брати Грімм, А.С. Пушкін, І.С. Крилов
• Х.К. Андерсен, Ш. Перро, А.С. Пушкін
4. «Сірий вовк добрий, а бабуся зла ...» - це основа для гри
• «перебріхування» казок
• Казки «навиворіт»
• А що було потім?
5. В основі казки-кальки лежить
• Структура вихідної казки
• Поєднання героїв різних казок
• Додавання нового предмета в розповідь
6. Жанри усної народної творчості….
7. Традиційні елементи казки….
10. Народні казки (напишіть три варіант відповіді)
Пам’ятка «Як
складати казки»
1 спосіб
Придумайте
10 слів: іменників загальних. Бажано, щоб вони спочатку не викликали у Вас
смислові асоціації та були з різних областей життя. Наприклад: вже, лампа,
серце, космос, застава, чернець, стілець, гардемарин, снігопад, пісня.? Тепер
нам потрібно скласти розповідь або казку, де б ці 10 слів були використані і
пов'язані за змістом. При цьому дозволяється перетворювати слова: робити з них
власні імена, інші частини мови, читати навпаки та інше. Перед тим, як приступити
до завдання, можна спробувати послідовно зв'язати за змістом все 10 слів в
прямому і зворотному порядку. Наприклад: Вже може обвивати Лампу, або Лампа
може бути в формі Ужа, на абажурі лампи може бути зображений Уж, або "Уж
стемніло і запалили Лампу", героєм казки може бути Уж на ім'я Лампа тощо.
Таким чином, можна "програти" різні зв'язки між словами. Ця вправа
допоможе нам відкрити двері в Царство Фантазії і налаштує нас на хвилю
Творчості.
2 спосіб
Давайте
замислимося: на яку тему нам цікаво було б поговорити з близькою людиною або
самим собою. Якщо відповідь на питання не приходить, можна взяти за робочу тему
ситуацію, яку ви вже неодноразово "прокручуєте" в своїй голові.
Багато хто говорить: "Та яка там тема, коли грошей не вистачає!"
Прекрасно - в цьому випадку Ваша тема може звучати так: "Дещо про
гроші". А гроші стануть героєм казки, в якій буде розказано про їхні
пригоди.
Не виключено, що після того, як казка складеться, Ви побачите нові способи заробітку і вкладення коштів, а також познайомити дітей з непростим світом Фінансів. Різноманітні теми казкових історій описують спектр внутрішніх питань, що постають перед нами протягом життя. Всі ці питання, тривоги, радості і печалі можуть стати темою Вашої казки.
Найчастіше, початковий задум і фабула сильно відрізняються від того, що вийшло. Все, що нам потрібно - це 30-40 хвилин часу і бажання віддати ініціативу нашої руці, що тримає авторучку.
Не виключено, що після того, як казка складеться, Ви побачите нові способи заробітку і вкладення коштів, а також познайомити дітей з непростим світом Фінансів. Різноманітні теми казкових історій описують спектр внутрішніх питань, що постають перед нами протягом життя. Всі ці питання, тривоги, радості і печалі можуть стати темою Вашої казки.
Найчастіше, початковий задум і фабула сильно відрізняються від того, що вийшло. Все, що нам потрібно - це 30-40 хвилин часу і бажання віддати ініціативу нашої руці, що тримає авторучку.
3 спосіб
Дозвольте собі зручно і розслаблено розташуватися в кріслі або на
стільці. Спробуйте вибрати з придуманих Вами 10 слів то, яке Вам найцікавіше,
викликає множинні асоціації, бере "за живе". Це слово може стати або
темою, або героєм Вашої казки. Закрийте очі і спробуйте уявити собі картинку, в
якій мав бути присутнім образ обраного Вами слова. Розгляньте її і опишіть на
папері. Це - початок Вашої казки. А тепер уявіть, що могло б порушити цю
картинку, змінити її на 180 градусів. Це буде конфлікт Вашої казки. Якщо ви
виконали ці кроки, то Вам буде зовсім неважко пов'язати побачені Вами ситуації
і скласти казку. І ось казкові події оживають на папері: казка склалася. Багато
хто відчуває при цьому хвилювання, умиротворення, радість, відчуття польоту, а
деякі спустошеність. Всі ці почуття природні: адже сталася колосальна внутрішня
робота, під час якої наше несвідоме працювало, складаючи нам зашифроване
Послання.
Немає коментарів:
Дописати коментар