Цикл уроків у 5 класі



Тема. Диво – казка тут живе!
            Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки.
            Різновиди казок,  їх характерні ознаки.

Мета:  ознайомити учнів з поняттям казки як жанром фольклору, з‘ясувати її тематику, різновиди, особливості побудови; розвивати інтерес до читання казок, зв’язне мовлення учнів, уміння висловлювати й обґрунтовувати власну думку; виховувати прагнення до пізнання та самовдосконалення.
Тип уроку: Урок політ мрій
Обладнання: збірки казок народів світу, казки Ш.Перро, Г.Андерсена, О.Пушкіна.
Епіграф.
                              Казка облагороджує людину,
                                                            вселяє в її душу   ,                                         віру, надію, любов…
Народна творчість
ХІД  УРОКУ

І. Створення ситуації успіху.
Я всміхаюсь сонечку. – Здраствуй золоте.
Я всміхаюсь квіточці. – Хай вона росте.
Я всміхаюсь дощику. – Лийся мов з відра.
      Друзям, усміхаюся, зичу їм добра. 
 
ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів.
    Оголошення теми, мети, епіграфу уроку.
Гра «Шифрувальник» (за літерами алфавіту розшифрувати ключове слово уроку) 15, 1, 10, 15, 1  -  КАЗКА 
Нас казка мудрості навчає,
А злого й хитрого повчає,
Коли в казковий світ ви попадете,
Багато нового й цікавого знайдете……..
- Хто не любить казку – цю перлину народної творчості?!Вона допомагає щанувати добро і зневажати зло, поважати працю, захоплюватися героями.
На перший погляд, казка – розвага для дітей. Але й дорослі також люблять казки і залюбки читають їх, створюють нові твори, цікаві, захоплюючі.

ІІІ.Актуалізація опорних знань
1.Евристична бесіда
1.Які казки ви читали недавно?
2.Про кого і про що найчастіше розповідається в казках?
3.Яка ваша улюблена казка і чому?
2.Ерудит-лото
1.Який кіт налякав Ведмедя, Вовка, Кабана, Зайця?(Пан Коцький)
2.Чиї друзі Вернигора, Вернидуб, Крутивус?(Котигорошка)
3.Кому ліжечком слугувала горіхова шкаралупка?(Дюймовочці)
4.Хто поїхав на бал в кареті з гарбуза?(Попелюшка)
5.Яка земноводна у казці мала титул царівни?(«Царівна-Жаба»)
6.Хто їздить на печі?(Ємеля)
7.Кого виростила вовча зграя?(Мауглі)

ІV. Сприйняття й засвоєння нового матеріалу
1. Перегляд презентації «Казка як своєрідний жанр…»
2.Запис у зошитах визначення казки
3.Складання таблиці про види казок із наведенням прикладів
                                                           НАРОДНІ КАЗКИ


 



                   Про тварин              Фантастичні                 Побутові
«Лисиця та Журавель»,               «Василиса Премудра»,       «Ріпка»,
«Вовк і семеро козенят»             «Котигорошко»                    «Курочка Ряба»



4.Особливості народної та літературної казки(повідомлення)
5. Ознайомлення з  навчальним проектом «Я - казкар»
V.Закріплення знань, умінь та навичок учнів
Прочитайте зашифрований вислів відомого російського казкаря П.Бажова про значення казки( пропущені голосні звуки)
Стр кзк птрбн. нй бгт тг дргг мнлг ,к крсн нн й зндбтьс птм.
(Стара казка потрібна. У ній багато того дорогого минулого, яке корисне нині й знадобиться потім.)
VІ.Домашнє завдання
Повторити різновиди  казок, прочитати самостійно казку І. Франка «Фарбований Лис», та індійську казку «Фарбований шакал»
VІІ. Підбиття підсумків уроку
Інтерактивна вправа» Мікрофон»
Найцікавішим на уроці для мене було …

Додаток 1
Кроссен уроку


http://www.aratta-ukraine.com/textua/13010702_1.jpghttp://i.i.ua/photo/images/pic/0/4/4959940_ef890db5.jpghttps://upload.wikimedia.org/wikipedia/uk/4/49/%D0%9A%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D0%BA_Astrel.gif
https://pp.vk.me/c317727/v317727736/539/3fwnKUeDsKA.jpghttp://abetka.ukrlife.org/kazki054.jpghttp://www.ljplus.ru/img4/z/h/zhovta_my/k.jpg
http://school.xvatit.com/images/7/7b/179133.jpghttp://www.babycenter.com.ua/images/stories/750311.jpghttp://school.xvatit.com/images/d/db/N8.JPEG

Немає коментарів:

Дописати коментар