Цикл уроків у 5 класі



Тема. У казці сила наша й мудрість!
 Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи.

Мета: розкрити зміст і головну думку казки; удосконалювати навички виразного, вдумливого читання, переказу фольклорних творів; розвивати усне мовлення школярів; виховувати працелюбність та доброту, шанобливе ставлення до культури інших народів.
Тип уроку. Урок   обміну думками
Обладнання: зображення природи Японії, народного одягу, захоплень людей  у картинках.

ХІД УРОКУ
Епіграф
«Читання – ось найкраще навчання»
(народна мудрість) 
І. Створення ситуації успіху.
«Малюнкове вітання» - обрати смайлик уроку
Мотивація навчальної діяльності
- Сьогодні ми з вами помандруємо до Японії – чудової, прекрасної і таємничої країни Сонця. Саме так її називають, і невипадково. Символом Японії дуже давно стала хризантема. Її зображували на прапорі, на монетах, на одязі імператорської родини… З нею пов’язане одне з найулюбленіших свят японців – Свято хризантеми. Сама назва квітки –«кіку» - з японської перекладається як «сонце». Японці з великою повагою, трепетом відносяться до природи. Коли цвітуть сакура (вишня) та персик, влаштовують справжнє свято.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
ІІІ. Робота над казкою
   1.Виразне читання окремих уривків казки.
    2. Бесіда по змісту казки:
- Чи сподобалась вам казка? Якщо так, то чим?
- Що фантастичного, чарівного ви помітили?
- Як дід і баба відносяться до Хлопчика-Персика?
- Чому Собака, Мавпа і Фазан допомагають герою
- Хто саме і як переміг чудовиськ?
- Що пообіцяли чудовиська за свої життя?
ІV. Закріплення знань, умінь та навичок
-         Пригадайте, в яких ще казках поява героя є фантастичною?
(«Дюймовочка», «Буратіно», «Снігуронька»)
-         Чим приваблюють нас ці герої? (Вони добрі, чуйні, працьовиті)
-         Назвіть прислів’я про ці чесноти.
V. Учнівський порадник (координація роботи учнів над проектом «Я  -казкар»)

V. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.
Учитель. Відомий український письменник І.Франко, який цікавився фольклором і ретельно його збирав, говорив про те, що фольклорні твори різних народів є міжнародною мудрістю. А видатний чеський педагог Януш Коменський зазначав: «Вивчення мудрості підносить і робить нас сильними й доброчесними.» Тож будьмо сильними, сміливими і завжди творімо добро!
VІ .Домашнє завдання.
1.     Дібрати прислів’я та приказки про людські чесноти.
2.     Прочитати    китайську народну  казку «Пензлик Маляна».



Немає коментарів:

Дописати коментар