Буктрейлер – сучасна форма
реклами книги
Всі ми звикли до звичайного способу
зацікавити книгою - книжкової виставки. Це, коли книги красиво стоять на
поличках. Але зараз з'являються все нові і нові форми роботи в бібліотеках.
Спочатку це були віртуальні виставки, а тепер - це буктрейлер. Що ж це
таке?
З англійської book - це книга, trailer - тягач, причіп, призначений для
перевезення вантажів. Дослівний переклад: тягнути книгу на причепі. А простіше
кажучи, буктрейлер - це короткий відеоролик за мотивами книги, кліп по книзі.
Основне його завдання - яскраво і образно розповісти про книгу, зацікавити,
заінтригувати читача, спонукати до читання.
За кордоном буктрейлери з'явилися в 2002 році,
а популярність здобули з розвитком YouTube та його аналогів. Вперше на
публіці ролик був показаний в 2003 році. Це був буктрейлер до десятого романа
вампірської саги Крістін Фіхан «Темна симфонія». Тоді це більше нагадувало
музичний кліп, ніж ефективну атаку на свідомість споживача. Зараз в США над створенням
буктрейлерів працюють провідні кіностудії. В Росію та Україну цей спосіб
просування книги прийшов у 2009 році, але залишається швидше екзотичною
заморською новинкою, ніж актуальним способом просування книг.
Першими просувати буктрейлери стали книжні
видавництва, побачивши в цьому ресурсі новий інструмент для книжкового бізнесу
(в Україні це видавництво «Грані Т»). Потім цю ідею підхопили бібліотекарі.
Проводяться конкурси буктрейлерів. У Херсоні у вересні 2012 проводився конкурс
на кращий буктрейлер серед бібліотек Херсонської ЦБС.
Дітей частенько залучають до створення
буктрейлерів. Судячи з їх якості та дитячої фантазії, їм це явно приносить
велике задоволення.
На сьогоднішній
день жанр буктрейлера зробив великий крок вперед. Із звичайних презентацій в
стилі Power Point він перетворився
на справжнє мистецтво. Як же створити буктрейлер? Нічого складного, потрібно
лише виконати кілька порад.
Шість кроків для створення буктрейлера
1. Вибір книги
для реклами. Мотивацій у виборі книг для створення буктрейлера може бути
безліч. Це - реклама нових книг, просування книг-ювілярів, створення
буктрейлерів, приурочених до дат і подій, є навіть буктрейлера книжкових
виставок.
2. Створення
сценарію до буктрейлера (продумати сюжет і написати текст). Сюжет - це основа
Вашого відеоролика, те, з чого він буде складатися. Важливо внести інтригу і
вибудувати сюжет таким чином, щоб читачеві неодмінно захотілося дізнатися, що ж
буде далі. А дізнатися це можна, лише прочитавши книгу. Тому до написання
тексту сценарію потрібно підходити особливо ретельно.
Увага! Відеоролик не повинен бути довгим, не більше 3-4 хвилин, так як
це оптимальний час, щоб утримати увагу глядача - потенційного читача.
3. Наступний
етап роботи - добрати матеріали для відеоряду. Для буктрейлера можна підібрати малюнки,
відсканувати ілюстрації книги, зняти власне відео або знайти потрібне в мережі Інтернет (пам'ятаємо про
авторське право!). Завантажені
відеофайли потрібно конвертувати у формат avi. Для цього можна використати
безкоштовну універсальну програму для конвертування файлів відео, аудіо та
зображень Format Factory. За необхідності її можна завантажити з Інтернету
(http://www.pcfreetime.com).
4. Записати озвучений текст, якщо це передбачено за
сценарієм. Для запису і редагування звуку можна використовувати програму Sound Forge.
5. Для роботи з
відео потрібно вибрати програму. Для початківців можна використовувати програму
Windows Movie Maker. Ця програма є на
всіх ПК, так як входить в пакет Microsoft Windows. Програма Movie Maker здатна брати і
обробляти відеофайли з цифрової відеокамери, створювати із зображень слайд-шоу,
додавати до відео заготовки, титри, звук, вирізати необхідні фрагменти і
склеювати їх, створюючи при цьому ефектні переходи від фрагмента до фрагмента.
Широко використовується для створення кліпів, відеопрезентацій та обробки
аматорського відео.
6. Заключний
етап - відеомонтаж. Вирізати / склеїти кілька фрагментів відео, додати звукову
доріжку, змінити розмір відео, накласти ефекти, переходи.
В результаті буктрейлер можна рекламувати в
Інтернеті, блогах, на форумах, у популярних соціальних мережах.
Чи можливо зацікавити читанням через
буктрейлери - велике питання. Але вхопитися за цю ниточку все ж варто. Адже це
наша спільна справа - пробуджувати інтерес і любов до Книг.
Немає коментарів:
Дописати коментар