Перший урок 01.09.2016

Тема: Україна – це ми!
Мета:
·     розширити поняття про єдність, незалежність і суверенність нашої держави;про цінності українців і України взагалі;
·     розвивати в учнів бажання брати посильну участь у розбудові та зміцненні єдності нашої держави;
·     виховувати майбутнього захисника своєї Вітчизни та формувати в учнів активну громадянську позицію щодо єдиної, цілісної держави та захисту її кордонів.
·     виховувати почуття патріотизму, національної гордості та любові до Батьківщини.
 Завдання:
· сформувати знання про історію, природні ресурси, культуру України;
· стимулювати прагнення до глибшого і детальнішого вивчення унікальності нашої держави;
· мотивувати  розширення кругозору, вміння чітко і лаконічно висловлювати власні думки, самостійно знаходити необхідну інформацію;
· виховувати вміння підтримувати колектив, прагнення до кращого у житті; розвивати почуття патріотизму
Хід уроку

Епіграф.Любов до батьківщини починається з родини.
Ф. Бекон
Девіз. Україно – ненько, із тобою моє серденько!

І. Організація класу до уроку. Вітання і побажання.
                    Хвилюються мами, хвилюються тата,
Хвилюються діти, а також і я.
І це так природньо, оскільки сьогодні
У всіх нас з'явилась нова чудова, прекрасна, велика, сім'я.

 «Криголам» -гра « Давайте знайомитись».«Мій портрет у промінні сонця»(на дошці сонце, і трава треба посадити«Незвичайну квітка - себе»)
Продовжити речення і дати відповіді?
Мене звати - … ,люблю як мене називають…
Ø Три добрих слова про себе.
Ø Найбільше мені  подобається гра в ……
Ø Моя улюблена страва …
Ø Хочу бути схожим на…
Ø Друзі кажуть , що я …

Хочеться знати більше….
·        Піднімаємо обидві  руки вверх, у кого багато друзів у класі.
·        Підніміть праву руку, у кого є домашня тварина.
·        Встаньте , хто любить солодощі.
·        Присідають  ті, хто любить грати у футбол.
·        Плескаємо у долоні ті, у кого влітку день народження.
·        Руки за спину ті, у кого є сестричка.
·        Підніміть ліву руку вперед ті, у кого улюблений урок малювання.
·        Підстрибніть ті учні, хто любить  співати.
·        Плесніть у долоні ті, хто п’ятикласники!

II. Актуалізація опорних знань учнів. Повідомлення теми і мети уроку
          Ще  у  І ст. н. е. римський державний діяч, філософ Цицерон на публічному виступі сказав: «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона твоя».
Золотавий вечір впав на тихі верби,
Солов’їна пісня ллється вдалині,
І мрійлива річка між гаями в’ється –
Все це - Україна. Все це - я і ти!
-  Продовживжіть речення «Для мене Україна – це…»
- А для мене Україна сьогодні – це ви, дорогі п’ятикласники.(презентація карти 5 класу)

III. Основний зміст
1.Вікторина «Моя Україна»
1.       Яке місто є столицею нашої держави? (Київ)
2.       Назвіть державні символи України? (Герб, Гімн, Прапор)
3.       Урочиста пісня нашої держави – це... (Гімн України)
4.       Хто автори слів і музики Державного Гімну України?
музикаМихайлаВербицького, вірші  Павла Чубинського, написанийще в 1862 році.
5.       Якого кольору Державний Прапор України? (Синьо-жовтого
6.       Що означають кольори в українському прапорі?
Синій означає «силу Бога», а жовтий – «віру в Бога».)
7.       Державний Герб України – це... (Тризуб)
Говорять, він означає три стихії — небо, землю, воду... Крім того, тризуб вважається знаком триєдності Бога: Отця, Сина и Святого Духа. Таким чином, наш герб являється універсальним оберегом. Він – запорука  щастя, благополуччя і процвітання нації.   
8.       Як називається Основний Закон нашої держави? (Конституція України)
9.       Яка мова в Україні є державною? (Українська)
10.   Яка найбільша річка в Україні? (Річка Дніпро)
11.   Найвищі гори в Україні – це... (Карпати)
12.   Що матері дарують своїм дітям на щастя, на долю, виряджаючи в дорогу? (Вишитий рушник)
13.   Без чого не обходиться жодне свято Великодня? (Без Паски і крашанок)
14.   Як називається символ, який українки одягають на голову? (Вінок)
15.   Яка улюблена страва українців? (Сало, борщ, вареники)
16.   Яка їжа є головною на Святий вечір? (Кутя)

2. Конкурс - змагання «Хто швидше: діти - батьки»

2.1.«Мікс-лото».«Дерево мудрості»Завдання:скласти зі слів прислів’я чи приказку, пояснити значення.
Ø «Без верби і калини…» (немаєУкраїни).
«Людина без рідної землі…» (як соловей без гнізда).
Ø «За рідний край…» (життя віддай).
«Та земля мила…» (де мати народила).
2.2. «Визначні постаті України».
Вставити пропущені літери у прізвищі визначної постаті , назвати її ім’я, розповісти про  заслуги.
Ø Шевченко, Кличко
Ø  Українка, Вакарчук

2.3. «Українською – модно!»
Завдання: замінити запозичені слова власне українськими.
Ø Райдуга- веселка, Процент-відсоток.
Ø Фото-світлина, Аплодисменти-оплески,

2.4. Пазл.   “Подорожуємо Україною».  Завдання: за світлиною вказати місто України.
      Відгадати , у якому місці знаходится будівля?Більська ЗОШ.

VІ.  Інтерактивна гра «Так» чи «Ні».
1. Чи бажаєте ви дуже гарно вчитися?
2. Чи маєте ви наміри кожного дня сваритися, битися, одержувати двійки?
3.Чи бажаєте ви бути найактивнішим класом і отримувати у конкурсах перші місця ?
4. Чи хочете ви слухатись класного керівника та всіх інших вчителів?
5. Чи хочете ви весь час порушувати дисципліну і не слухати вчителя?
6. Чи бажаєте ви бути хорошими і слухняними дітьми своїх батьків?
7. Чи тікатимете ви  з уроків?
8. Чи хочете щоб батьки гордилися вами?
9. Чи бажаєте ви, щоб наш клас був найдружнішим у цій школі?

V. Підсумки уроку.
Кожна людина найбільше любить той край, де народилась і живе. Кожен пишається своєю рідною країною. Незалежність України дає можливість кожному з нас стати справжнім господарем своєї землі.

Обмін побажаннями собі  і  Україні.

                              Ми не підвладні часу - він швидко спливає –
Я з радістю нових дітей зустрічаю.
А серце від думки  радо завмирає,
Що життя прекрасне і воно триває!

                        Я  вдячна усім, хто прийшов наце свято.
І хочу від щирого серця вам побажати –
Здоров'я міцного і щедрої долі
Хай щастя і мир буде в вашому домі.
Щоби  віднині  злились  воєдино
Школа, діти, батьки, як одна велика  родина!



Немає коментарів:

Дописати коментар